S/Y BYSTRZE - opis jachtu

BystrzeS/Y BYSTRZE
Gin Fizz
11,4 m9 koiŻegluga pełnomorska

Dostępność jachtu S/Y BYSTRZE w roku 2017.

KWIECIEŃ
pnwtśrczptsond
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
MAJ
pnwtśrczptsond
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
CZERWIEC
pnwtśrczptsond
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
LIPIEC
pnwtśrczptsond
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
SIERPIEŃ
pnwtśrczptsond
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
WRZESIEŃ
pnwtśrczptsond
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
PAŹDZIERNIK
pnwtśrczptsond
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

jacht wstępnie zarezerwowany lub niedostępny

Opis jachtu S/Y BYSTRZE

S/Y BYSTRZE jest jachtem typu Gin Fizz, zbudowanym przez francuską stocznię jachtową Jeanneau. Jest to jednostka 2-masztowa z ożaglowaniem typu kecz.

S/Y Bystrze

Dane techniczne jachtu:

  • Nazwa jachtu: S/Y BYSTRZE
  • Producent: Jeanneau
  • Typ: Gin Fizz
  • Silnik: Perkins 48 KM
  • Żagle: Fok 35,2 m2 Grot 23,5 m2 i Bezan 10,5 m2 
  • Ilość koi: 9
  • Długość: 11,4 m.
  • Szerokość: 3,76 m.
  • Zanurzenie: 1,9 m
  • Kadłub: kompozyt

Wyposażenie jachtu:

  • Stacjonarny GPS z kompletem elektronicznych map całej Europy 
  • Radiotelefon UKF z DSC 
  • Echosonda
  • Tratwa ratunkowa (10 - osobowa)
  • EPIRB
  • Ogrzewanie
  • Lodówka 12V 
  • Ciepła woda (bojler 230V)
  • WC z ręczną pompką) i prysznic
  • itp.

Wyposażenie dodatkowe

  • silnik do pontonu
  • spinaker
  • telefon satelitarny Iridium

Historia jachtu

2016

  • Nowe żagle (grot i bezan)
  • AIS (nadajnik i odbiornik
  • Remont kapitalny silnika (nowa głowica, to, co widać na zdjęciu i kilka innych drobiazgów)
  • Nowy akumulator
  • Wymiana sterociągów
  • Nowe materace w kabinach (dziobowej i rufowej) i sztormdeski dzięki czemu współlokatorzy nie zsuwają się na siebie

2015

  • Wymiana drewnianej zabudowy w mesie, ale pozostał taki sam układ koi.
  • Wzmocnienie podłogi w kokpicie
  • Ponowna wymiana oświetlenia w kabinkach dziobowej i rufowej

2014

Wiosną 2014 przerobiliśmy elementy wpływające na komfort żeglugi. Zostały poszerzone górne koje w mesie i poprawione w nich sztormdeski. Wymienione zostało oświetlenie wnętrza.

Zainstalowane zostało ogrzewanie.

Silnik został wymontowany i oddany do generalnego przeglądu. Przy okazji wymienione zostało wygłuszenie komory silnika. 

Zostały odmalowane burty jachtu zaś część podwodna została zabezpieczona przeciw osmozie i przeciwporostowo.

2013

Wiosna 2013 to przede wszystkim zakupy. Nowe środki ratunkowe, tratwa ratunkowa, GPS, UKF, EPIRB, pirotechnika... - to tylko część nowo kupionego wyposażenia. W trakcie przerwy zimowej zostały oddane do sprawdzenia żagle. Po pozytywnym przejściu inspekcji, jacht uzyskał Kartę Bezpieczeństwa. Minimalną załogą w żegludze po Bałtyku jest Sternik Jachtowy + Żeglarz Jachtowy.

2012

W tym roku jacht stał się naszą własnością. Po przypłynięciu do Polski jacht wymagał pewnych "usprawnień", mających wpływ na bezpieczeństwo i estetykę wnętrza jachtu.

Przed 2012

Przez poprzednie 10 lat jacht pływał w Holandii i okolicach. Wcześniej najprawdopodobniej pływał w Grecji, o czym świadczyły greckie napisy na rufie oraz wyposażenie jachtu pochodzące z tego kraju. 

Zastanawiającym jest odnaleziony na jachcie napis "Monaco racing team". Być może S/Y BYSTRZE (wcześniej pod nazwą VICKY III) brał udział w regatach. Jeszcze nie udało nam się tego zweryfikować.

JMaster.pl - szkolenia dla każdego